Публикации












АНДРІЄВСЬКА В.К.

ФОРМИ І МЕТОДИ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ВИХОВАННЯ

Термін «технологія» у педагогіку ввів А.С. Макаренко. Він вважав, що справжній розвиток педагогічної науки пов'язаний із її здатністю «проектувати особистість», тобто чітко передбачати ті її якості і властивості, які мають сформуватися у процесі виховання. Визначеність цілей дає можливість перейти до чіткої технології виховання.
«Я під цілями виховання розумію програму людської особистості, програму людського характеру... Я вважаю, що ми, педагоги, повинні мати таку програму людської особистості, до якої необхідно прагнути.»
                                                                                А. С. Макаренко

Технологія виховання — це строго обґрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення конкретного виховного завдання.
Мета інноваційного виховання на відміну від традиційного спрямована не на засвоєння учнями прийнятих у суспільстві цінностей, норм, відношень та зразків поведінки, а перш за все, на розвиток особистості учня, проектування і становлення унікального образу його життєдіяльності, зацікавленості кожної дитини у виявленні свого життєвого досвіду, прояву своєї індивідуальності, створення для дітей і дорослих ситуацій вибору та успіху, побудові діалогічних форм спілкування.
Слайд 3
В різних джерелах можна зустріти різну класифікацію інноваційних виховних технологій, та найпоширеніші серед них такі:
¨ Технологія виховання успішної особистості;
¨ Персоніфіковане (індивідуальне) виховання;
¨ Технологія інтегрованого виховання;
¨ Проектна технологія;
¨ Ігрова технологія;
¨ Розвивальне виховання;
¨ Технологія саморозвитку особистості;
¨ Колективні творчі справи;
¨ Виховання на основі системного підходу;
¨ Технологія співробітництва.

Складовими виховних технологій є форми організації діяльності та методи, як засоби впливу на учнівську молодь, серед яких пріоритетна роль належить активним методам, що базуються на демократичному стилі взаємодії.
До таких методів належать: ситуаційно-рольові ігри, метод відкритої трибуни, соціально-психологічні тренінги, інтелектуальні аукціони, “мозкові атаки”, метод аналізу соціальних ситуацій з моралістичним характером, розв’язання проблем тощо.
В інноваційній діяльності класних керівників, педагога-організатора, практичного психолога,  соціального педагога, бібліотекаря школи та керівників шкільних гуртків  активно застосовуються сучасні форми і методи роботи:
- інформаційно-масові (ток-шоу, інформаційні вітальні, конференції, інтелектуальні ігри, подорожі до джерел рідної культури, історії, держави і права, "жива газета", флеш-моб);
- діяльнісно-практичні групові (творчі групи, екскурсії,   ігри-драматизації, настільні ігри, ярмарки, народні ігри, огляди-конкурси, тренінги ;
- інтерактивні ( звіти класних об’єднань, КВК, фестивалі,звіти гуртків);
- діалогічні (рольові ігри, ринги, міжрольове спілкування, дискусії, диспути);
- індивідуальні (доручення, творчі завдання тощо);
- наочні ( презентації, виставки дитячої творчості, книжкові виставки, стінгазети, тематичні стенди, відеоролик тощо).

Грунтуючись на змінах традиційних і новітніх технологій, методів та форм  виховання отримуємо модель структури  вихованої системи  у навчальному закладі. Система виховання -  взаємозв’язок суб’єктів виховного процесу :  учні, батьки, пед.колектив та змісту виховного процесу/

Комментариев нет:

Отправить комментарий